Supervisor in Brede coachopleiding en in de opleiding tot Kinder- en Jeugdtherapeut.
Opleiding:
Ik ben GZ-psycholoog en integratief kindertherapeut. De bijscholingen die ik heb gedaan zijn zeer divers, zowel gericht op beroepsmatige vaardigheden (zoals bv. video interactie analyse, beeldend creatieve psychotherapie, individueel systemisch werk) als t.b.v. mijn persoonlijke ontwikkeling (bv. intuïtieve waarneming).
Werkervaring en visie:
Als rode draad door mijn inmiddels 25 jarige werkervaring loopt het inzicht dat iedereen uniek is én tegelijkertijd in een groter verband gezien dient te worden. Het therapeutisch werk houdt me in ontwikkeling en blijft daarom boeiend.
Mijn systemisch denken ontwikkelde zich in de loop der jaren. Eerst ontdekte ik het belang van ouders bij de behandeling van kinderen (als kindertherapeut), vervolgens zag ik de invloed van de overdracht van generatie op generatie (binnen de Klinisch Psychiatrische Gezinsbehandeling) om daarna uit te komen bij het inzicht dat alles deel uitmaakt van het geheel (o.a. familieopstellingen).
Daarnaast zie ik mezelf door meerdere life-events ook als ervaringsdeskundige. Crisis, tegenslag, maar ook kleinere ervaringen in het dagelijks leven heb ik ervaren als kansen voor persoonlijke groei; je bent niet altijd verantwoordelijk voor wat je overkomt maar wél hoe je er mee omgaat.
Als therapeut/intervisor ben ik me er voortdurend van bewust dat ik slechts tijdelijk ‘meewandel’ in een ontwikkelingsproces van een ander en kies voor een empathisch aansluitende opstelling zodat die ander zélf tot inzichten, oplossingen en ontplooiing kan komen.
Mijn meest kenmerkende eigenschappen zijn mijn rustige, respectvolle uitstraling, een scherp waarnemingsvermogen en integriteit. Binnen ouderbegeleidingen vind ik de visie “je kinderen houden je een spiegel voor” interessant. Mijn uitdaging als intervisor is om bij de student (latent) aanwezige kwaliteiten tot bloei te laten komen.